Wednesday, November 21, 2012

Out for a while / Fora una temporada

During the next month -or at least until mid-December- I don't think I'll be able to post anything. I'll be abroad and for many reasons, ranging from luggage limitations to an imperious need to unplug myself from the Net I won't take my laptop with me. Tomorrow I'll leave Catalonia to spend 10 days in Tokyo and when I'll come back I'll only stay here for a week before going to Leeds to attend to my Master's graduation ceremony and also to visit quite a few friends, so I don't think I'll have much time to write anyway. However this doesn't mean I won't do anything for nearly a month. I'll just change the medium and try to come up with new ideas and/or points of view without worrying about their actual implementations. I'll use all the time I'll spend on trains and planes to focus on the concepts, and to write down all these things I'll use two small notebooks I'll carry with me all the time.

The first one is an old Jack Daniel's notebook I've had for more than four years. It was where I wrote the first drafts and outlines of what ended up being The Castoffs. Apart from a few pages the whole notebook's dedicated to it. I've worked a lot on computers and most of the information contained in the notebook it's either generic or dated, but it always reminds me of how it all started and it also makes me aware of how I've improved as a storyteller. I still carry it with me many times, there are still blank pages and it's the best place for me to write ideas on The Castoffs.

The second notebook I'll take with me is a Moleskine I'll use to take notes on many different things. I'll work on all the projects I've told you about, but more importantly I'll take notes on the travels themselves, especially while in Tokyo. I've always wanted to visit Japan and now that I'm finally going I want to take as much profit as possible from the experience, obviously taking loads of pictures but also writing down feelings, images, sounds, situations... everything noteworthy that will come to my mind during the ten days I'll spend there. I tried to do that when I went to Cuba two years ago and although I wrote quite a few pages I didn't feel as I had succeeded in my purpose. But this time's different.

Concerning the future, apart from everything you already know when I'll come back Xavi and I have something in mind. The Castoffs' new draft is nearly finished, and as we want to make the project visible we've thought of a side project related to it that we can have finished in a relatively short period of time. We know what we want to do, so when I'll come back we'll get some things ready and then I'll write a post about it. We're even thinking of starting a crowdsourcing campaign to raise a small amount of money to do it properly. Succeeding would be both helpful and a morale boost as it would mean there's actually a few people interested in our work. Well, I won't say anything else by now... see you in a while!





Durant el proper mes -o al menys fins mitjans de desembre- no crec que pugui publicar res. Seré a l'estranger i per diversos motius, que van de les limitacions d'equipatge a la necessitat imperiosa de desconnectar-me de la xarxa durant un temps, no m'enduré el portàtil. Demà me'n vaig de Catalunya per passar 10 dies a Tòquio, i quan torni només seré per aquí una setmana abans d'anar a Leeds, a la cerimònia de graduació del meu màster i a visitar uns quants amics, de manera que tampoc tindria gaire temps per escriure. De tota manera això no vol pas dir que no faré res durant un mes. Només canviaré el suport i intentaré trobar noves idees i/o punts de vista sense preocupar-me de com s'implementarien. Faré servir tot el temps que passaré en trens i avions per concentrar-me en els conceptes, i per escriure totes aquestes coses faré servir un parell de llibretes que duré al damunt tota l'estona.

La primera és una vella llibreta de Jack Daniel's que he tingut durant més de quatre anys. Va ser on vaig escriure els primers esborranys i resums del que va acabar sent The Castoffs. A banda d'unes quantes pàgines tota la llibreta hi està dedicada. He treballat molt en ordinadors i a banda d'unes quantes pàgines la informació que conté és genèrica o antiga, però sempre em recorda com va començar tot i em fa ser conscient de com ha millorat la meva manera d'explicar històries. Encara la duc al damunt moltes vegades, encara li queden pàgines en blanc i és el millor lloc on escriure idees per The Castoffs.

La segona llibreta que m'enduré és una Moleskine que faré servir per diverses coses. Hi treballaré en tots els projectes dels quals us he parlat, però el que és més important és que hi prendré notes sobre els viatges en sí, especialment mentre sigui a Tòquio. Sempre he volgut visitar el Japó i ara que finalment hi vaig vull aprofitar l'experiència el màxim possible, evidentment fent moltíssimes fotos però també anotant les sensacions, imatges, sons, situacions... tot allò que em vingui al cap durant els deu dies que passaré allà i que valgui la pena apuntar. Ja vaig intentar fer-ho quan vaig anar a Cuba fa dos anys, i tot i que vaig escriure unes quantes pàgines no vaig sentir que hagués complert el meu objectiu. Però aquesta vegada és diferent.

Pel que fa al futur, a banda del que ja sabeu en Xavi i jo tenim una cosa al cap per quan torni. El nou esborrany de The Castoffs gairebé està acabat, i com que volem donar-li visibilitat hem pensat en un projecte derivat que podem fer en un període de temps relativament curt. Sabem el que volem fer, de manera que quan torni prepararem unes quantes coses i aleshores escriuré un post explicant-vos-ho. Fins i tot estem pensant a iniciar una campanya de crowdsourcing per aconseguir una petita quantitat de diners per fer-ho bé. Sortir-nos-en seria alhora una gran ajuda i una injecció de moral, perquè voldria dir que realment hi ha unes quantes persones a qui els interessa la nostra feina. Bé, de moment no en diré res més... fins aviat!

No comments:

Post a Comment